Pere Guardiola i Marcelo Claure s’incorporen al Consell d’Administració
La Junta d’Accionistes, que ha ampliat de quatre a sis el nombre de Consellers, ha nomenat Roger Solé i Simon Cliff com a nous Vocals
La Junta Extraordinària d’Accionistes del Girona FC SAD que ha tingut lloc avui dilluns ha nomenat Pere Guardiola com a President del Consell d’Administració alhora que ha donat la benvinguda com a nou conseller a Marcelo Claure. En el transcurs de la Junta també s’ha pres la decisió d’incrementar el nombre de Consellers de quatre a sis, de tal manera que l’òrgan queda format pels mencionats Pere Guardiola i Marcelo Claure, juntament amb Diego Gigliani (Vicepresident). Pel que fa als Vocals, continua en el seu càrrec Andy Young i s’incorporen Roger Solé i Simon Cliff, que fins ara era el Secretari del Consell. El seu lloc l'ocuparà Ricard Capdevila, actualment vicesecretari de Consell.
D'altra banda, en aquesta mateixa Junta d'Accionistes, Ignasi Mas-Bagà ha deixat el càrrec de President de Consell, que venia desenvolupant des dels últims 5 anys, i continuarà la seva tasca com a CEO del Girona FC. També deixa el seu càrrec al Consell Borja López que ocupava un dels seients de Vocal des de desembre de 2018.
Els nous integrants del Consell
Pere Guardiola, el nou president del Consell d’Administració, és un home de futbol, des que de ben petit va començar a donar-li puntades a una pilota al Gimnàstic de Manresa. Després de practicar-lo 15 anys, el 1997 va penjar les botes per començar la seva carrera professional a Nike. A la multinacional nord-americana de roba esportiva va dur a terme diverses funcions, des de la captació de joves promeses a liderar la relació de la companyia amb els jugadors del FC Barcelona i la selecció espanyola, passant per la gestió de la logística de dues icones com Ronaldo i Ronaldinho i convertint-se finalment en el Football Manager d’Espanya i Portugal.
L’any 2009 va fundar Media Base Sports, una agència de representació de futbolistes global, per la qual han passat aquesta darrera dècada entrenadors i jugadors de primer nivell com Pep Guardiola, Andrés Iniesta, Luis Suárez o Thiago Alcántara.
Marcelo Claure, que avui ha entrat a formar part del Consell d’Administració blanc-i-vermell, és un empresari d’èxit del que fa pocs dies es va anunciar la compra del 35% de les accions del Girona FC, afegint-se a City Football Group i Girona Football Group com a màxims accionistes de l’entitat.
Claure és membre del Consell d’Administració i CEO de Softbank Group International, la multinacional japonesa que inverteix en líders en tecnologia al llarg de tot el món incloent companyies com Uber, Alibaba i Arm. Claure també és president executiu de WeWork, Brightstar i Fortress i part de la junta directiva de T-Mobile i Arm.
En la seva àmplia trajectòria empresarial destaca haver estat el fundador de Brightstar. Aquesta empresa es va convertir en el negoci de distribució de mòbils més gran de món i el negoci hispà més important en la història dels Estats Units.
En el món de el futbol, Marcelo Claure és el president del Club Bolívar, l'equip de futbol més popular i exitós de Bolívia. També és copropietari i president del Consell d’Administració de l’Inter Miami CF, club que milita a la MLS dels Estats Units.
La tercera incorporació al Consell és Roger Solé. Solé és el vicepresident de Màrqueting (CMO) de WeWork des d'abril de 2020 alhora que també ha dirigit nombroses marques orientades a consumidor. Té més de 20 anys d'experiència en màrqueting, gestió del cicle de vida del client i innovació de productes i serveis. Abans d'unir-se a WeWork, va treballar a Sprint, on va ser vicepresident de Màrqueting de l'empresa durant cinc anys. Business Insider el va nomenar un dels CMO més innovadors del món en 2016 i 2017. Solé també va dirigir la creació d'una nova proposta de valor de Sprint que va revolucionar el mercat americà de wireless així com la nova identitat de marca. La campanya va ser nomenada millor publicitat de 2016 pel Wall Street Journal.
Abans de Sprint, el nou Conseller va treballar a TIM Brasil, on va ser vicepresident de màrqueting de l'empresa durant sis anys. Solé va fer créixer TIM per convertir-se en líder de venda de mòbils al Brasil, amb una participació de mercat de l'40% i 75 milions de clients.
Anteriorment, havia treballat sis anys a Vivo (Telefónica Brasil) i a DiamondCluster, consultoria estratègica especialitzada en telecomunicacions i tecnologia.